Cavello is een merk dat we allemaal kennen dat in de jaren 90 populair werd om de kleurrijke trainingspakken. Uiteindelijk zijn ze gaan uitbreiden richting meerdere soorten kledingproducten zoals shirts, bermuda’s en pantalons. Sinds 2008 zijn ze zich echter volledig gaan richting op onderkleding zoals ondergoed, T-shirts en sokken.
Het Motto van Cavello is ook: “Ondergoed mag je zien, maar je hoeft het niet te voelen zitten”. Vandaar staan de onderbroeken van Cavello bekend om hun comfort. Zowel de materialen als het draagcomfort is van de hoogste plank! Dit moest de nieuwe webshop ook uitstralen, hoge kwaliteit en exclusiviteit. Toen Cavello ons benarde voor een compleet nieuwe webshop dat het merk passend vertegenwoordigd, wist wij direct hoe we het moesten aanpakken!
Cavello Underwear: een custom built webshop met een uniek design
1. Twee Custom Built webshops voor het meest efficiënte resultaat
Elke WordPress webshop begint met een uitgebreide conceptsessie
Tijdens de conceptsessie is naar voren gekomen dat Cavello niet 1 webshop, maar 2 webshops wilden laten bouwen. De overkoepelende organisatie (DMK design) kon 2 vliegen in één klap slaan, door een soortgelijke shop te bouwen voor hun ander merk: Slippely.
Vandaar was het de bedoeling dat wij een complete custom built WordPress WooCommerce webshop moesten ontwikkelen, die met makkelijke aanpassingen ook gebruikt kon worden voor het andere merk. Zodoende zijn we aan de slag gegaan om 2 identieke webshops te ontwikkelen, die vervolgens gevuld konden worden met de juiste content en producten. Systematisch gezien, verschild het niet veel.
Daarnaast was het belangrijk dat we te werk gingen met een thema dat volledig geoptimaliseerd was voor conversie. Ook moest de shop opgemaakt worden om ingezet te kunnen worden voor verkopen op Marketplaces (hier hebben we uiteindelijk een Google Shopping campagne voor opgezet. Tot slot moesten beide shops ook nog eens ontwikkeld worden om te dienen voor zowel B2C klanten, als B2B klanten.
2. B2B en B2C in 1 webshop!
Next level functionaliteiten voor optimale conversie
De ontwikkeling betrof een volledig custom built webshop met een custom design. We hebben een custom checkout ontwikkeld voor ultieme conversie en is er een mogelijkheid tot prijsverschil geïntegreerd. Dat betekent dat wanneer een B2B klant inlogt, deze de inkoopprijzen ziet, in plaats van de consumentenprijzen. 2 verschillende websites voor B2B en B2C bedrijven zijn dus verleden tijd. 1 webshop, 1 ordersysteem, 2 verschillende soorten klanten. Ideaal!
De gehele integratie van B2C en B2B is een uniek voorbeeld van hoe je van 2 verschillende soorten webshops, 1 webshop kunt maken. Er kunnen bijvoorbeeld ook verschillende productconfiguraties uitvoeren. Geheel afhankelijk van het klantprofiel. Zo laten we bijvoorbeeld ook verschillende content zien per versie, zoals een portal met promotiemateriaal voor de B2B klanten.
3. De gehele webshop past zich aan op de verschillende soorten bezoekers
Optimale koppelingen voor een dynamische WooCommerce webshop
Allereerst hebben we de website opgeleverd met een volledige multi-language optie. De mogelijkheid tot bezoeker-specifieke prijzen, btw doorberekening en verzendkosten zijn ook doorgevoerd. Elk stukje data wordt per rol verschillend gegenereerd om te zorgen voor maximaal overzicht en een optimale shop ervaring.
Ook hebben we voor de verkoop op marketplaces en andere kanalen ProductFeed pro toegepast. Zo kunnen er gemakkelijk Live-feeds worden gegenereerd die gebruikt worden om de productdata door te voeren naar verkoopkanalen. Uiteraard is de webshop ook volledig SEO-ready opgeleverd. De website is ook opgeleverd met een lijst aan Next-Level functies:
Next level functionaliteiten
- WPRocket
- Koppeling met Mollie
- Nginx + Varnish + Redis implementatie
- Productfeed pro
- Afbeeldingoptimalisatie
- Koppeling met WICS enterprise
4. Online Marketing
Doorlopende werkzaamheden en een Google Shopping campagne
Bij livegang hebben we een volledige SEO migratie toegepast. Daarnaast worden niet alleen de huidige, maar ook alle toekomstige afbeeldingen geoptimaliseerd. Ook hebben we een volledig Google shopping traject opgezet met een vooruitzicht naar uitbreiding van andere marketplaces en verkoopkanalen. Het optimaliseren van de productfeed en het op maat maken van de accounts hebben geleid tot een naadloze integratie.
Het Google shopping traject loopt nu parallel aan die van Slippely. Zo behouden we de advertenties en verkoop van beide shops binnen 1 overzicht. We optimaliseren de campagnes dus naast elkaar, waardoor we rekening kunnen houden met prijs- en biedstrategieën die per shop verschillen. Zo kunnen we de klant zonder moeilijke communicatie, direct in 1 overzicht alle resultaten tonen n deze gebruiken om efficiëntere optimalisatie uit te voeren.
Laat jouw onderneming groeien met een winstgevende website
Laat ons mee helpen met jouw online groei! Start vandaag nog vrijblijvend jouw project!