Google Search console: Wat is het en waarom is het misschien wel de belangrijkste Google Tool?
Je bent vast bekend met Google Analytics en Google Tag Manager, maar Google Search Console is toch een tool die niet altijd vers in het geheugen zit. De reden hiervoor is niet vreemd. Je bent als online ondernemer natuurlijk veel bezig met je resultaten in Google analytics. Hoe kun je jouw traffic verhogen? Waar gaat het fout in je conversiepaden? Dat soort dingen. Daarnaast zul je vast wel eens met je ontwikkelingspartner een belangrijk stukje code in GTM moeten installeren. Zoals een Facebook Pixel, of een UA tag.
Hoewel de reden niet vreemd blijkt, is het toch gek dat Google Search Console vaak wordt “vergeten”. Het is namelijk misschien wel de belangrijkste tool in je “Google gereedschapskist”. Google Search Console gaat namelijk over de cruciale indexering van je website of webshop. Het staat bij ons op kantoor ook wel bekend als de “EHBO doos voor websites”. Is er iets goed mis met hoe Google omgaat met je website of webshop? Dan kun je dit achterhalen in GSC!
In dit artikel vertellen we je meer over deze handige tool en hoe je het “installeert” voor je website of webshop.