Stap 3: definieer de triggers in de Customer Journey
Iedere (potentiële) klant heeft een reden waarom hij of zij is begonnen aan de Customer Journey. Deze redenen noemen we “triggers”. Zoals de trigger (trekker) van een pistool schiet het mensen de Customer Journey in! Het uitgebreid uitzoeken van triggers is heel belangrijk en waardevol voor jouw gehele bedrijfsproces.
Als je juist inspeelt op triggers kun je de volledige potentie van je marketing benutten! Op het eerste gezicht lijkt dit zeer tijdrovend proces, waardoor het door veel marketingspecialisten maar half (of bijna niet) wordt uitgevoerd. Terwijl dit onderzoek 1 van de BELANGRIJKSTE is van het gehele proces. Daarom is het van uiterst belang dat je tijd vrijmaakt voor het uitzoeken van triggers en zeker geen shortcuts gaat opzoeken.
“Verkoop je hippe flamingo!”
De vraag naar het product ontstaat bij deze persoon het moment dat hij die flamingo voor het eerst ziet. Nu is het ook mogelijk dat er iemand is die zijn volledige huis vol heeft met opblaasbare kikkers, krokodillen en nijlpaarden, noem maar op!
Deze persoon is een echte opblaasbare dieren- enthousiast. Deze persoon leest “Blowup-weekly magazine” en kijkt uit naar de nieuwste opblaasproducten. Hij ziet een hippe flamingo in dit tijdschrift en gaat ACTIEF op onderzoek uit waar hij deze gaat kopen.
Creëer vraag met Triggers
De twee voorbeelden laten hier zien dat een trigger kan gebeuren op elk bepaald moment tijdens bewustwording (de flamingo) maar ook tijdens actieve zoektocht (magazine). Oftewel, actief of impulsief! Iemand kan puur per toeval een vraag creëren voor een product (push) maar iemand kan ook altijd op de hoogte zijn (pull). Als jouw persona’s juist zijn opgebouwd betekent het dat je vrijwel precies als deze mensen kunt denken en hun in ontelbare situaties kunt voorstellen.
Op deze manier zoals hierboven uitgelegd, bedenk je zo veel mogelijk voorbeelden en manieren hoe de Customer Journey kunt beginnen. Als je dus weet waar en wanneer deze triggers kunnen plaatsvinden weet je precies waar je alle marketing moet targetten. Doe een actie op het zwembad en geef wat flamingo’s weg zodat het hele zwembad jouw product ziet en genereer impulsieve inkopen. Of zet een advertentie in Blowup-weekly magazine voor de actieve zoekers. Als je er als eerste bij bent heb je de grootste kans op conversie! Met de triggermethode kun je vraag creëren, puur door te ontdekken waar de Customer Journey begint. Doe hier dus extensief onderzoek naar!